EmmaJohanssonsBlogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 10 februari 2010 15:11

Ja nu var det ju så att det inte gick så värst bra med mitt vara duktig med bloggandet, men nu har jag kommit på att jag känner för att ta upp detta igen. Jag kommer kanske inte uppdatera varje dag utan jag kommer blogga precis när jag känner för det, så får vi se!   

Ja idag har varit en gnaksa lugn dag vill jag lova. Började med att jag vaknade klockan 05.50 då skulle min älskling Johan upp och käka frukost. Men släppte självklart inte iväg honom förrän jag fått min dos av morgon mys.     

Gick upp åt frukost och sen åkte Johan hemifrån mig ungefär halv sju, då gick jag in för att sminka mig och ta på mig. Det tog sin lilla tid men tillslut vann mjukisbyxorna över min randiga tunika, haha jag älskar mina mjukisbyxor  När jag var färdig var det 20 minuter över innan jag var tvungen att gå till bussen så jag gick och la mig igen, och somnade så skönt!   

Men tyvärr så blev det inte så länge för sen gick jag till bussen och kom till skolan vid 8.oo Då hade vi barnolycksfall, det brukar vara en ganska så rolig lektion men vi hade vikarie idag, hon var sisådär 60+ och senil så det var ganska så jobbigt. Sen hade vi bild och form, ett betydligt mycket roligare ämne! Just nu håller vi på att måla med akvareller och det går väl någorlunda, det är väldigt häftigt att se när färgerna lyser igenom varandra. Gjorde ett experiment där jag målade en blå blomma på en gul bakgrund så den blomman kommer nog se grön ut när jag kollar på den tavlan nästa gång, haha.

Efter den lektionen var det lunch och jag fick ett sms av baby där han undrade om vi skulle luncha eftersom han var på kurs i Trollhättan. Så det blev en vesuvio på pizzeria mysingen, efter det åkte jag hem. Som sagt så var det en ganska lugn och härlig dag   

Nu ska jag egentligen plugga, men ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte! Jag orkar ingenting längre! Är nästan jämt trött   Jag tror det är stressen. Har kännt mig så himla stressad nu i två veckor, Johan har fyllt år, Frida fyller om två veckor och pappa har fyllt nyss. Och det blir jag lite stressad över. kan det vara det? Pappa trodde att det var för att jag inte tränar tillräckligt. Kanske kan det vara det som är problemet? För jag buggar ju en gång i veckan och ska försöka simma en gång och bugga en gång till... någon som är duktig på detta?

Ska iväg idag med min tönt Frida<3 idag och simma på vattenpalatset. Vi var iväg förra veckan också och jösses vilken träning det är egentligen! Jag simmade 6 längder på 2 timmar sen var jag helt slut. Men givetvis åkte vi rutchkana och åkte i strömmen emellan längderna. Så idag ska jag simma igen.

Nu ska jag nog stoppa i mig lite mat innan vi ska iväg. Det är ju inte bra att träna på en tom mage   


Over and Out


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!

Omröstning

Är min blogg rolig att läsa?
 Ja!
 Nej!
 Sådär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards